Mateřská školaDolní Břežany

Přihlásit

„Chcem se bavit,
chcem si hrát,
společně vše poznávat.”

Pedagogové: Kateřina Ovčáčková, Pavlína Gaborová

Telefon: 704 614 760

Email: ovcackova@msbrezany.czgaborova@msbrezany.cz

CHARAKTERISTIKA ORANŽOVÉ TŘÍDY

Ve školním roce 2024/2025 dochází do oranžové třídy celkem 28 dětí, z toho 13 dívek a 15 chlapců.

Jedná se o třídu dětí s povinnou předškolní docházkou ve věkovém složení 5-6 let.




ŘÍJEN 2024

30 / 10 / 2024

Více zde

ZÁŘÍ 2024

28 / 9 / 2024

Více zde

PŘÁNÍ KRÁSNÉHO LÉTA

Více zde

TŘÍDNÍ RITUÁLY A AKTIVITY

Školním rokem provázejí děti postavy Čtyřlístku. Naši třídní maskoti přibližují dětem vlastnosti jako zvídavost, nebojácnost, starostlivost, soutěživost nebo obětavost.

V průběhu školního roku chystáme pro děti pravidelná divadelní představení, pečení svatomartinských rohlíčků a lampionový průvod, besídku s vánočními dílničkami, návštěvu knihovny, vynášení Morany, akci s názvem „Šifra Mistra Brailla", která je věnována pochopení života lidí s poškozením zraku a další akce vhodné pro danou věkovou skupinu. 

V rámci sdílení zkušeností plánujeme úzce spolupracovat s kolegyněmi ze žluté třídy, jejichž třídu navštěvuje stejná věková skupina dětí.

Úkolem všech akcí je obohatit děti o zážitky, seznámit je s tradicemi a naučit je, jak se chovat v nových situacích.

HLAVNÍ MYŠLENKY A CÍLE

  • systematické vzdělávání a podpora intelektového rozvoje
  • povzbuzování snahy o hledání řešení s případným vyvozováním závěrů
  • nabízení rozmanitých pohybových, pracovních, hudebních, dramatických a výtvarných činností pro všestranný rozvoj
  • využívání metody "Dobrý začátek" podporující rozvoj sociálních a emočních dovedností u dětí předškolního věku
  • respektování vize MŠ "Znát dobré, chtít dobré, konat dobré a to i když se nikdo nedívá."

TŘÍDNÍ PROJEKTY

  • „Víkend se Čtyřlístkem"
    Zaznamenávání víkendových zážitků s třídními maskoty do deníku. 
  •  „Brousíme jazýček"
    Pravidelné procvičování mluvidel a výslovnosti jednotlivých hlásek.
  • "Neuro-vývojová stimulace"
    Cvičební program inhibující u dětí přetrvávající primární reflexy.
  • „Jíme zdravě, jídla se nebojíme"
    Rozhovory na téma: "Proč jídlem šetřit." a "Jak mohou různé druhy potravin ovlivnit lidský organismus."
  • „Vážíme si vážné hudby"
    Poslech tvorby známých hudebních skladatelů během odpočinku.
  • „Motýlí zahrádka"
    Seznámení s jednotlivými vývojovými fázemi motýla.
  • "Čarujeme s Harry Potterem"
    Plnění tematických úkolů a čarodějných aktivit. 
Top